Kladdkaka med kokos botten, marshmallows fyllning och nutella täcke!!



(Färdig kladdkaka)

Detta är helt klart den godaste kladd kakan jag någonsin gjort och smakat!!
Jag tog mitt gamla kladdkake recept och reducera och addera och ut kom en fantastisk skapelse!

Ingredienser/ 1 kladdakaka

100 gram smör
0,5 dl kakao
3 dl strösocker
2 ägg
1 3/4 dl mjöl
ca 20 minimarshmallows
4 msk nutella
kokosflingor


Gör så här:
sätt på ugnen på 175 grader.
smält smöret och blanda i socker och ägg och vispa poröst.
blanda i mjöl och kakao och blanda.
smörj en ugnsfast form och häll i lite kokos flingor.
blanda i marshmallowsen i smeten och vänd runt.
slå i formen.

låt den stå i ugnen i exakt 18 minuter och ta sedan ut.
värm nutellan i micron i ca 1 minut.
bred den över kakan och strö över lite kokos.



Kommentarer
Postat av: Marias Kakburk

Härligt att du vill vara med, lycka till:)!

Postat av: Tina

Hej! Jag hittade din blogg när jag googlade på "Nutella". Det är så att vi är några studenter som håller på att göra ett arbete om svenskarnas frukostvanor och Nutella. Vi skulle därför uppskatta om ni ville svara på några frågor. Vi kommer även att lotta ut 4 biobiljetter till en av personerna som svarar.



Använd länken nedan för att ...delta!

http://www.kwiksurveys.com/?s=NJMLGK_d81b3fc9



Tusen tack på förhand!



2011-05-23 @ 12:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0