Hembakat bröd på påse (?!)


För en tid sedan fick jag en påse med bröd/mjöl mix solrosbröd av min kära mor som hade köpt två påsar..Hon sa att resultatet vart väldigt lyckat och att det var väldigt gott och smidigt. Nu har påsen stått och samlat på sig damm i mitt skafferi så nu var jag nästan tvungen att prova på..Allt man behövde addera till mjölmixen var varmt vatten..hur smidigt som helst trots att jag gärna vill göra mitt bröd från grunden!!


Här ligger bullarna och myser under en bakduk, jag valde att göra bullar stället för bröd helt enkelt för att det är godare med bullar!! Nu ska dom in i ugnen..


Och efter ca tolv minuter är dom ute ur ugnen och färdiga att servera..Av påsens innehåll vart det ca 20 bullar..

Ett trevligt alternativ till hembakt, även om inget slår hembakat bröd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0